Stichting “IK WIL” is in 2013 opgericht door een groepje gepassioneerde mensen. Esra Altmis en Leyla Kalender waren afzonderlijk al druk met vergelijkbare doelen en leerden elkaar kennen via hun overlappende netwerk. Samen hebben ze met vallen en opstaan hun droom gerealiseerd in het stadsdeel Woensel in Eindhoven. Een veilige plek voor en door (nieuwe en oude) wijkbewoners ongeacht hun culturele achtergrond om te ontmoeten, verbinden, bezinnen, herstellen, helpen en ontwikkelen.

Het succes van dit waardevolle initiatief is niet onopgemerkt gebleven. In oktober 2023 heeft Stichting “IK WIL” een felbegeerd Appeltje van Oranje gewonnen en in november 2023 is Zijne Majesteit de Koning, Willem-Alexander, zelfs op werkbezoek geweest!

COMING SOON

Stichting “IK WIL” lanceert in juni 2024 een vernieuwde en verbeterde website. Ondertussen kunnen bezoekers onze openingstijden en contactgegevens op deze tijdelijke pagina vinden.

Tot snel met warme groet,

VRAGEN

Ons gebouw heeft twee ingangen met twee adressen. Het postadres is Dr. Cuyperslaan 66 (5623BB) en het bezoekadres is Woenselsestraat 358 (5623EG).

We zijn elke week geopend van maandag t/m donderdag van 09:00 tot 16:00. Afwijkende activiteiten of vakanties worden aangekondigd via FaceBook en InstaGram.

Dinsdagen van 09:30 tot 11:45. Onze vrijwilligers helpen je met moeilijke brieven en ander praktische dingen.

Maandagen van 13:30 tot 14:30 en woensdagen van 10:30 tot 11:30. Loop binnen voor een kennismaking en rondleiding om jouw behoefte te bespreken.

Ja, in de Dr Cuyperslaan en de Woenselsestraat op de openbare parkeervakken. Betaald parkeren kan in de garage onder de Plus supermarkt. Graag niet bij Humanitas parkeren!

Ons gebouw staat bijna tegenover de bushalte. Dat is dus makkelijk. Neem buslijn 2 en stap uit bij bushalte “Joris Minnestraat”.

Onze huiskamer is voor iedereen toegankelijk. Helaas geldt dat voor sommige andere ruimtes nog niet. We gaan daarom de ingang verbreden en het toilet vernieuwen. Recent is een traplift naar de keuken geplaatst.